دستاوردها
اطلاعات مطلب
  • بازديدها: 1110
  • تاريخ: 20 فروردین 1393

بسته خبری «نخبه بصیر»

بسته خبری «نخبه بصیر»واکنش رژیم‌صهیونیستی به یک انیمیشن ایرانی
چندی پیش شبکه دو تلویزیون اسرائیل بخشی از انیمیشن «پیام راشل کوری» را پخش کرده و آن را سناریوی نظامی غافلگیرانه ایران نامید و سپس تحلیل‌های متعددی بر روی آن در رسانه‌ها منتشر شد.
به گزارش فارس، چندی پیش شبکه دو تلویزیون اسرائیل بخشی از انیمیشن «پیام راشل کوری» را با حذف نام اثر و گروه سازنده آن پخش کرده و آن را سناریوی نظامی غافلگیرانه نامید و معترض به ساخت آن شد.
این سایت افزوده است: ویدئوی کوتاه دیگری که توام با یک موسیقی نظامی است نیز سناریوهای رستاخیز را نشان می‌دهد که عبارتند از راه‌اندازی عظیم موشک‌های بالستیکی قاره‌پیما، انفجارهای جت‌های جنگی امریکایی و اسرائیلی در آسمان و از همه غیردوستانه‌تر تخریب هسته‌ای دولت یهود.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان جهت خرید و حمایت از انیمیشن پیام راشل کوری می‌توانند به سایت www.kosar3d.com مراجعه کنند.


بسته خبری «نخبه بصیر»تذکر رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به وزرای کشور و اطلاعات:
استاندار پیشین 15 گروگان را 48 ساعته آزاد کرد و تبریک و تبلیغی هم نگرفت/ توضیحات مسئولان درباره آزادی گروگان‌ها، با آنچه در استان گفته می‌شود یکی نیست
گروه سیاسی – رجانیوز: رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه توضیحات مسئولان در مورد آزادی گروگان‌ها با صحبت‌های مطرح شده در استان سیستان و بلوچستان همخوانی ندارد گفت: وزرای اطلاعات و کشور باید در این رابطه شفاف جواب دهند.
به گزارش رجانیوز، حسینعلی شهریاری درنشست علنی امروز سه‌شنبه (19 فروردین) در مجلس شورای اسلامی دراخطار قانون اساسی بااستناد به اصل 152 این قانون، در مورد آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده گفت: حرف من این است که آنها خودشان عزیزان ما را می‌برند شهید می‌کنند و بعد می‌آورند. دولت فعلی را مشروع دانسته و دولت قبلی را غیرمشروع و این عملیات‌ها را در آن دولت‌ها به نوعی موجه می‌دانستند متاسفانه مسئولان نیز تنها در تبریک گفتن از هم سبقت می‌گیرند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دولت قبل استاندار وقت 15 گروگان را ظرف 48 ساعت آزاد کرد و نه تبلیغ و تبریکی گرفته شد اکنون این همه تبلیغ برای چیست؟ وزرای اطلاعات و کشور باید در این رابطه شفاف جواب دهند. صحبت‌های مسئولان با صحبت‌هایی که در استان مطرح می‌شود همخوانی ندارد، پس تکلیف خون شهید دانائی‌فر تنها نیروی بومی استان چه می‌شود؟
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه چرا سربازان اعزامی به مناطق مرزی از محرومین و مستضعفین هستند گفت: چرا از فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها به مناطق مرزی نمی‌فرستند؟

بسته خبری «نخبه بصیر»گزارش فارس: نقش مبهم و غیرشفاف مولوی عبدالحمید در قضیه گروگان گیری اخیر
اما موضع روحانی سنی مذهب زاهدان در این قضیه چه بود؟
مولوی عبدالحمید‌ امام جمعه اهل‌سنت زاهدان پس از آزادی چهار مرزبان ایرانی گفت که «گروه جیش العدل آمادگی خود را برای مذاکره با دولت ایران اعلام کرده است.»
این اظهار نظر حتی صدای یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت را هم بلند کرد طوری که خطاب به عبدالحمید تاکید کرد « آیا می‌دانید معنای مذاکره با یک گروهک تروریست چیست؟ اگر فرضاً دولت چنین خبطی کند و با این اراذل تروریست، بنشیند، لابد باید از فردا منتظر بود تا گروه های مختلف تروریستی، دست به اعمال جنایتباری زده و سپس از مذاکره دم بزنند.»
حتی روزنامه جمهوری اسلامی نیز درباره نقش مبهم عبدالحمید نوشت: «مولوی عبدالحمید چرا در همان روزهای اول بعد از ربوده شدن مرزبانان برای نجات آنها اقدام نکرد؟»
نقش غیرشفاف مولوی عبدالحمید در این ماجرا از آنجایی نگران‌کننده است که گروهک تروریستی جیش العدل که از کشتن انسان‌های بیگناه هیچ ابایی ندارد، در بیانیه‌ای که به مناسبت آزادی 4 سرباز ایرانی منتشر کرد، با اشاره به این موضوع و با لحنی تهدید آمیز مدعی شد: «این تصمیم خالصانه در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ شد تا ایران هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر اینصورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.»


سنای آمریکا با چه مجوزی در تعیین نماینده ایران در سازمان ملل دخالت می‌کند؟
آمریکا طبق توافقی که با سازمان ملل به امضا رسانده موظف به صدور روادید برای همه اعضای نمایندگی‌های خارجی در مقر سازمان ملل است و دولت و کنگره این کشور نمی‌توانند برای کشورهای دیگر در این زمینه تعیین تکلیف کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، با پایان یافتن دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.
اخبار مربوط به انتخاب حمید ابوطالبی به عنوان نماینده دائم ایران با این محور که او در جریان اشغال لانه جاسوسی(سفارت آمریکا) در سال 1358دخالت داشته خیلی سریع در صدر اخبار رسانه‌های جریان اصلی غربی قرار گرفت.
اگرچه آقای ابوطالبی قبلاً در چند کشور اروپایی سفیر بوده است، اما مساله حضور احتمالی او در آمریکا سر و صدا و جنجال برپا کرده است.
تعدادی از سناتورهای ضد ایرانی از جمله چارلز شومر، جان مک کین، تد کروز و رابرت منندز دولت اوباما را به خاطر این موضوع مورد حمله قرار داده و از کاخ سفید و وزارت خارجه خواسته‌اند که برای ابوطالبی ویزای ورود به مقر سازمان ملل صادر نشود.
سنای آمریکا شب گذشته نیز به اتفاق آرا لایحه ممانعت از ورود سفیر ایران در سازمان ملل را به صورت شفاهی و به دلیل دست داشتن در تسخیر لانه جاسوسی را به تصویب رساند.
سناتور کروز از طراحان این لایحه گفت که حمید ابوطالبی در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران در سیزدهم آبان ماه سال 1358 نقش داشته است، بنابراین نباید وارد خاک ایالات متحده شود.
استدلال سناتورها و وزارت خارجه آمریکا درباره جلوگیری از صدور ویزا برای نماینده دائم ایران در سازمان ملل درحالی مطرح می‌شود که ایران و آمریکا از زمان انقلاب اسلامی در سال 1357 هیچگونه رابطه دیپلماتیکی ندارند و حضور یک دیپلمات ایرانی در آمریکا تنها به خاطر انجام امور مربوط به سازمان ملل است و هیچ ارتباطی به روابط 2 کشور نداشته و ندارد؛ بنابراین دولت آمریکا و به ویژه سنای این کشور در جایگاهی نیست که بتواند در انتخاب مقامات ایرانی برای سازمان‌های بین‌المللی تعیین تکلیف کند.



نسبت‌یابی فرمایشات رهبر انقلاب با فضای مجازی

«اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»! عمق استراتژیک این جمله راهبردی را فقط گوینده آن می‌داند، کسی که می‌گوید: «اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم»، ولی امر مسلمین و نائب برحق امام زمان (عج) است.

شاید بتوان مدعی شد، فرمان تأسیس قدرتمندترین نهاد فضای مجازی در میان کشورهای جهان، از مظلوم‌ترین فرامین امام خامنه‌ای است؛ فرمانی که مخاطبان آن از سال ۱۳۹۰ موظف شدند نهادی را بنا کنند که «سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت ها» و «برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از اینترنت» با تمام قدرت دنبال کند.

ترکیب اعضاء این شورا نشان می‌دهد فضای مجازی از نگاه امام، ساحت دیگری است از فضای واقعی و همه بخش های کشور باید از هر بعدی آن را در حد و قامت فضای واقعی مورد توجه قرار دهند.

اینکه بر سر ۴ بند و ۴۰ ماده شرح وظایف مکتوب با امضاء امام خامنه‌ای خطاب به اعضاء شورای عالی فضای مجازی، در این سال‌ها چه آمده است و فاجعه بی توجهی به فرمان امام آنقدر شرمگین است که نمی‌توان در سومین سال تاسیس این شورا ادعا کرد که یکی از ۴۰ بند اجرایی شده است، بماند برای مجالی دیگر؛ اما آنچه بیشتر دل انسان را به درد می‌آورد این است که «متأسفانه خیلى از مسئولین فرهنگى ما» که البته اعضاء شورای عای فضای مجازی و مخاطب شرح وظایف یاد شده نیز هستند، «با مسائل فرهنگى، در میدان مرتبط نیستند»، از خواندن «کتاب» و مطالعه «غالباً برکنارند» و این بی‌اطلاعی آن‌ها باعث می‌شود مدام آب در آسیاب دشمن بریزند و در پاره‌ای مواقع از پایگاه‌های جنگ نرم دشمنان ملت ایران از جمله شرکت صهیونیستی فیسبوک، دفاع کنند و بی آنکه جایگاه خطیر خود را بشناسند و از بایسته های این فضا اطلاع داشته باشند، نقش وکیل و نماینده منطقه ای یک شرکت صهیونیستی را، ان شاءالله، بی مزد و مواجب به عهده بگیرند و البته آن دیگر «مسئول» که وظیفه «کاهش مراجعه کاربران ایرانی به اینترنت جهانی» را برعهده دارد، وعده افزایش صدبرابری پهنای باند اینترنت بین الملل را می‌دهد و از یک شرکت هتاک دفاع می‌کند!
...بر اساس یکی از این اسنادِ فوق سریِ افشاشده، آژانس امنیت ملی آمریکا در پروژه‌ای تحت عنوان “”PRISM، از سال ۲۰۰۷ به سرورهای گوگل، مایکروسافت، یاهو، فیس‌بوک، پل‌تاک، یوتیوب، اسکایپ، ای‌اوال و اپل دسترسی کامل دارد. درک عمق فاجعۀ افشاشده در این سند، زمانی دردناک تر می‌شود که بدانیم فضای مجازی ایران رسماً در تسخیر محصولات و تارنماهای این کمپانی‌ها است.

سند دیگری به نام Boundless Informant نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد و آمریکا موفق شده است در یک ماه، ۱۴ میلیارد قطعه-داده از شبکه‌های تلفن و رایانه کاربران ایرانی جاسوسی کند. این سندِ ننگین بیانگر این است که کشورمان از نظر امنیت فضای مجازی، ناامن‌ترین کشور جهان است و اگر در سال‌های گذشته طبق دستور امام «فضای مجازی کشور به بالاترین سطح از امنیت» رسیده بود، امروز این اتفاق جبران‌ناپذیر رخ نداده بود.

این اسناد و دیگر سندهای منتشرشده باعث شد همه کشورهای جهان از جمله چین، آلمان، روسیه، برزیل، کره جنوبی، فرانسه و ده‌ها کشور دیگر در «شرق و غرب عالم»، به فکر جدایی از اینترنت آمریکایی بیافتند و «تحوّلات اساسى» را در فضای مجازی کشور خود دنبال کنند.....



چرا رسیدن به توافق مشترک نهایی دشوار است؟

خبرگزاری تسنیم: اکنون که دور سوم مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ در وین از سرگرفته شده، سخنان مقامات مذاکره کننده در دو سوی میز مذاکرات حاکی از ورود به مرحله دشوار کار و ضرورت اتخاذ تصمیمات مهم است، اما چرا رسیدن به توافق مشترک نهایی دشوار است.
به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری تسنیم به وین، این دور از مذاکرات درباره گام پایانی توافق ژنو قرار است آخرین مرحله در بررسی موضوعات و محورهای مورد بحث باشد و طرف‌های مذاکره کننده در مذاکرات دو روز آینده، بحث ها را تمام خواهند تا در مرحله بعدی که در اردیبهشت ماه خواهد بود وارد تدوین متن مشترک شوند.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرده تا پایان مهلت تعیین شده 6 ماهه طرفین به توافق نهایی دست یابند اما این هدف را نیازمند «کار سخت و اتخاذ تصمیمات مهم» دانست.
ایشان همچنین همواره بر این امر تأکید کرده که اگر اراده کافی و حسن نیت در میان باشد می‌توان به توافق جامع دست یافت اما باز هم رسیدن به آن را امری دشوار می داند.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که کشورش یکی از اعضای گروه 1+5 است نیز پیش از این به اینترفاکس گفته بود که موضع ایران و گروه 1+5 درباره غنی‌سازی اورانیوم با یکدیگر همخوانی ندارند و طرف‌های ایرانی خواسته‌های "دور از دسترسی" مطرح کرده‌اند.
به تازگی نیز ﻣﻨﺎﺑﻊ آﮔﺎه روﺳﯽ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ از ریابکوف اعلام کرده اند که «روﺳﯿﻪ اﻣﯿﺪ ﭼﻨﺪاﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﺬاﮐﺮات ﻫﺴﺘﻪ ای آﺗﯽ ﻣﯿﺎن ﺗﻬﺮان و ﮔﺮوه 5+1 ﻧﺪارد.»
از سوی دیگر از غرب و بالاخص آمریکا نیز خبر می رسند که آنها اعتقاد دارند این ایران است که باید تصمیمات سخت اتخاذ کند.

خانم «وندی شرمن»، رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا نیز اخیرا در مصاحبه با موسسه آسپن گفته که حتی اگر توافق جامع نیز انجام شود، بی اعتمادی به ایران حل نخواهد شد و این که «ایران باید تصمیمات سخت بگیرد».
اما سوال اینجا است که رسیدن به توافق به این دلیل دشوار است که ایران باید تصمیمات سخت بگیرد یا طرف‌های غربی که همه تاکیدات ایران و مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن در اختیار داشتن و استفاده از تسلیحات هسته‌ای را نادیده می گیرند.
بطور اجمالی و کلی این دشواری را از دو جنبه می توان تحلیل کرد:
دلایل فنی
اینها دلایلی هستند که به خود برنامه هسته ای کشور و مبحث غنی سازی و کلیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران باز می‌گردند. تاکنون تلاش کارشناسان نیز بر این بوده در مذاکرات خود راهکاری رفع نگرانی‌ها درباره برنامه هسته ای ایران را با اعمال نظارت‌های بیشتر از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر مکانیزم هایی که بیشترشان از سوی ایران و به صورت داوطلبانه اعلام و حتی اجرا شده رفع کنند.
شاید سخت‌ترین مبحث فنی در این میان فعالیت هسته‌ای ایران در زمینه چرخه سوخت هسته ای باشد که آن هم به نظر در جلسات کارشناسی بحث شده و تنها جمع بندی نهایی درباره آنها باقی است.
در زمینه دلایل فنی، نکته دشوار دیگر مبحث مربوط به قطعنامه‌های تصویبی سازمان ملل علیه ایران و مباحث تحریم‌ها علیه ایران است که کار را برای غربی‌ها برای اجرای تعهدات دشوار می سازند و هرگونه تغییری مستلزم روندی طولانی و زمانبر است.
دلایل غیرفنی
این دلایل بیشتر در چارچوب سیاسی خلاصه می شوند. اصولا برنامه هسته ای ایران به دلایل سیاسی و بر پایه ادعای بی اساس به سازمان ملل کشیده شد و حتی اقدامات داوطلبانه ایران برای اعتمادسازی نیز به دلایل سیاسی، کاری از پیش نبرد.
این در حالی است که ایران عضوی از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) است و بر اساس مفاد آن حق تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای دارد و طرف‌های غربی و قدرت های جهان نیز بر اساس این معاهده متعهد شده اند که این حق صلح آمیز را برای اعضای این معاهده به رسمیت بشناسند و حتی به استفاده کشورهایی که فاقد سلاح هسته ای هستند از انرژی و فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز یاری رسانند. اما غرب باز هم به دلایل سیاسی این تعهدات را نادیده گرفت.
به طور کلی می توان گفت که رسیدن به توافق نهایی از این جهت دشوار است که کشورها باید تصمیم سخت بگیرند. اما این تصمیم سخت نه برعهده ایران بلکه بر عهده غرب است که سیاسی کاری را کنار گذاشته و به این امر رضایت دهد که یک کشور مسلمان مخالف با ابرقدرتها بتواند از دانش فنی که خود به دست آورده استفاده صلح آمیز کند.
تصمیم دشوار برای آمریکا خواهد بود تا اجازه دهد کشوری که فرمانبر آن نیست بتواند از حق غنی سازی و چرخه سوخت هسته‌ای برخوردار گردد، چرخه سوختی که می‌تواند در آینده اهرمی برای اعمال فشار به کشورهایی مثل ایران باشد.
منظور آمریکایی‌ها و نماینده آنها از سخت بودن تصمیم برای ایران این است که انتظار دارند ایران حقوق مسلم خود را نادیده بگیرند، با این که می دانند ایران که تاکنون سال‌ها است بخاطر این حق مقاومت کرده و فشارهای سیاسی، تهدیدات نظامی و محدودیت‌های اقتصادی را تحمل کرده راضی به این تصمیم نخواهد شد. این در حالی است که این حق دیگر در ایران به مطالبه اجتماعی و مردمی تبدیل شده و مردم انقلابی ایران هرگز رضایت نخواهند داد، نمایندگانشان چنین تصمیمی سختی (به گفته آمریکایی ها) بگیرند.
شاید برای همین امر است که مقام ارشد مذاکره کننده هسته‌ای ما می گوید اگر اراده لازم برای توافق وجود داشته باشد به آن نایل خواهیم شد و مقام روسی به سبب شناختی که از غرب و رفتار آن دارد به نتیجه مذاکرات ایران و گروه 1+5 خوشبین نیست.
انتهای پیام

آ

موضوعات: بسته خبری «نخبه بصیر»

ارسال نظر

نام:*
ايميل:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنيتی: *